LOOKBOOK

11 september 2012

Stolthet och fördom



Jag har fått en hemuppgift på svenska och det är att läsa minst 20 sidor i en bok jag valt och sedan svara på några frågor som mina svenska lärare skrivit! Jag valde boken 'Stolthet och fördom' för att den handlar om hur det var i England på 1800-talet. Boken jag läser har en väldigt ful framsida och det är den äldre varianten men jag kunde inte hitta den på google så ni får nöja er med Keira Knightling istället!!
Jag har inte sett filmen eller TV serien men det är något som står skrivet i min 'Att göra lista innan jag dör' så ni kanske kommer att stöta på ett inlägg någon gång i framtiden där det står att jag sett filmen eller nåt sånt...

Iaf så hatar jag att läsa böcker och jag blir så himla trött av att läsa!!! Alltså det är nästan skrattretande men när jag låg ner i soffa och skulle försöka att läsa några sidor i boken så han jag typ bara 6-9 sidor och sen somnade jag...!! Jag vaknade kanske 40 min senare och kände mig väldigt slö och någonting i mitt huvud sa att min mamma snart skulle komma hem så att vi skulle gå på en promenad. Jag tog på min skorna och satte mig i trappan och väntade... Jag orkade tillslut inte vänta längre så jag ringde till hennes mobil och då kom jag ihåg att hon satt på ett föräldramöte och skulle inte komma hem förrän om 1 och en halv timme!!!  Jag hade typ bara drömt alltihop och när jag skulle gå upp och fortsätta med min läsning så var min bok borta!!! Jag hittade den sedan men jag lovar att den flyttade på sig själv för jag har inget minne av att lägga den på min säng.. 

JAg vill bara sova!! :( Men först så måste man ju se på dom nya avsnitten av Suburgatory!!!! Ha det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar